Úvod

AidTech je 2D sci-fi akční adventura s logickými prvky zaměřená na příběh. Hlavními prvky této hry jsou vaše rozhodnutí, kterými ovlivňujete hru a příběh. Ke svému prospěchu využíváte teleportaci, laserové zbraně a energetické štíty. Projdete výzkumné komplexy, vesmírné lodě a zbytky civilizace roztroušené různě po vesmíru, aby jste zachránili to co je pro vás nejdůležitější. Více o hře

Ittle Dew – recenze

Ittle Dew je 2D logická ační hra od studia Ludosity, vytvořena v Unity 3D. Vývojáři se inspirovali ve hře Zelda. Hrdinka (!) této hry se dostává na ostrov plný hádanek a pokladů, které musí vyřešit pomocí tajemných nástrojů. Ty získá od místního piráta, který ji za najití artefaktu postaví vor na cestu z ostrova. Hráč má s sebou neustále pomocníka jménem Tippsie, který hráči dává rady, když je hráč v koncích.

Jádro hry

Celá hra spočívá v nalezení zlaťáků uvnitř hradu, za které si hráč koupí postupně (nemusí v přesném pořadí) nástroje pro řešení hádanek. Jsou to: ohnivý meč, mrazící hůl a teleportační hůl. Vaším prvním pomocníkem se stává klacek, který je možné na krátkou dobu zapálit. Hádanky jsou ve hře skoro všudipřítomné a po každé sekci (najití zlata, koupení pomůcky) se hráč dostane do lokace, kde nejprve nástroje musí najít a s její pomocí se z lokace dostane a může dále řešit nové hádanky. Po každé sekci následuje část s bossem, která spočívá spíše v nalezení určitého mechanizmu, jak se proti jeho útokům bránit a jak je poté využít proti němu samotnému.

dew4

Hádanky jsou jednoduché, nikdo by s nimi neměl mít problém. Je až na škoda, že jsou až příliš jednoduché. V hádankách se využívá mechanizmu kostek – můžete kostky přesouvat, rozbíjet zápalnými bombami, mrazit je a teleportovat je. Trošku zvláštní je, že můžete zmrazit zapálenou bombu, která poté začne znovu hořet až roztaje. Pokud si nevíte rady, Tippsie vám vždy pomůže. V lokacích se jeho rady projevují spíše obecně, což oceňuji. Naopak při soubojích s bossy vás hra nenutí vůbec přemýšlet a rovnou vám dá možnost si přečíst přímo návod k hádance.

screenshot_01

Hratelnost

Hra je naplněna vtipnými hláškami, nakreslena příjemnou kreslenou retro grafikou a animace jsou hezké a plynulé. Velkým plus je soundtrack, který je sice jednoduchý, ale velmi povzbudivý když chcete přemýšlet. Mými oblíbenými skladbami jsou  I’m Thinking a Itan’s Cabin. Soundtrack si můžete poslechnout zde.

Co se týče hratelnosti, musím poznamenat, že reakce kláves je dosti toporná a někdy stisk klávesy není vůbec zaznamenán. Pro to se souboje s místními obyvateli a tlačení bloků můžou stát mírně nesnesitelnými.

Závěr

Hru doporučuji všem, co mají rádi logické hry, i když tato hra pro ně bude se svými 4 hodinami spíše krátký bombónek.

A co si o téhle hře myslíte vy? Je dobrá? Jsou hádanky lehké nebo těžké? A co hratelnost a ovládání? Napiště do komentářů!